Amersfoort – ‘Even de huisarts bellen voor een consult of de apotheek voor een vraag over mijn medicatie’: iets wat iedere zorgvrager bekend voorkomt. Dat dit ‘even’ vaak veel langer wordt door lange wachttijden of dat dit enkel kan tussen tijden die eigenlijk nooit uitkomen, is iets wat nog veel meer bekend voorkomt. Daar gaat CareAbout verandering in brengen.

“Goede communicatie is essentieel om goede zorg te kunnen leveren”, aldus mede-oprichter Timothy Hoolhorst. “Wanneer je aandacht besteedt aan goede communicatie en deze communicatie persoonlijk en betrokken is, geeft je dat al heel veel informatie. Door de toenemende zorgvraag komt echter juist deze belangrijke communicatie meer en meer onder druk te staan en dan gaat die belangrijke informatie verloren.”

 “Goede communicatie voor goede zorg”

CareAbout biedt voor eerstelijnspraktijken in de zorg assistentie op afstand. Door gericht en gefocust te zijn op de communicatie, is het mogelijk om hier de juiste aandacht aan te besteden. “We zijn met CareAbout begonnen uit onze persoonlijke ervaringen. We merkten in de zorgcentra dat de assistenten heel graag wilden, maar niet de mogelijkheid hadden om die aandacht te geven aan de zorgvrager die ze eigenlijk wel wilde geven. De drukte en vooral de andere werkzaamheden in de praktijk maakte het simpelweg niet mogelijk”.

De mensen achter CareAbout
Samen met Stefan Ottenbros (apotheker) en Arno Bisschop (arts), de gezamenlijke oprichters van Talent&Care, Jasper Meerding, oprichter van meetingapp Gaiku en de klantenservice-organisatie ContactCare, besloot Timothy Hoolhorst CareAbout op te richten. Met de achtergronden van Stefan als apotheker, Arno als arts en Timothy als geneeskunde- en bedrijfskundestudent is er een brede fundering met ervaringen in de zorg. Door daaraan de kennis van de klantcontactwereld van Jasper aan toe te voegen, is CareAbout in staat om persoonlijk en goede communicatie te leveren voor goede zorg.

Benieuwd geworden?
CareAbout gaat nu echt beginnen. We komen graag in contact om onze ideeën en gedachtegang te bespreken. Op www.care-about.nl is te zien hoe wij ervoor willen zorgen dat goede communicatie leidt tot goede zorg. Mail ons op info@care-about.nl.