Waarom wij bestaan

Bij CareAbout geloven we in oprechte aandacht voor de mens in de patiënt. Dat is wat iedereen verdient.

Wij maken communicatie in de zorg elke dag weer een stukje beter, omdat aandacht voor de mens in de patiënt begint met goede communicatie.

Uit de praktijk

Een toenemend personeelstekort, de uitbreiding van taken en groeiende zorgbehoefte bij patiënten. Dat is wat wij merkten in de praktijk. De werkdruk neemt toe en zorgt ervoor dat we niet meer toekomen aan hetgeen wat we het belangrijkst vinden: het leveren van goede zorg.

Om echt een verschil te kunnen gaan maken richtte Timothy Hoolhorst, student geneeskunde en student bedrijfskunde, tijdens zijn studies eind 2017 CareAbout op. Sindsdien is het de gezamenlijke missie van CareAbout om de aandacht voor de mens in de patiënt terug te brengen in de zorg.

Wat we dagelijks doen

Middels onze traineeships voor doktersassistenten, apothekersassistenten en apothekers helpen we hen zichzelf zowel professioneel als persoonlijk te ontplooien. Daarnaast ondersteunen we huisartsen en apotheken middels de detachering van zorgpersoneel op locatie en ons

CareAboutMedischCenter op afstand. Onze apothekers worden tevens getraind in het uitvoeren van optimalisatietrajecten zodat er een blijvende verandering is bereikt, ook wanneer we weer weggaan.

Ons doel

In 2025 maken 500 zorgverleners van CareAbout elke dag de communicatie in de zorg weer een stukje beter en hebben daarbij continu aandacht voor de mens in de patiënt.

Kernteam

Demi Drost
People Manager Doktersassistenten
Dionne van der Wiel
People Manager Apothekersassistenten en Apothekers
Frans Apperloo
Senior AccountManager
Lotte Kleinpenning
HR & Recruiter
Thijs Ferwerda
CareAbout Center Manager
Merlijn van der Windt
People Manager Assistenten in Opleiding
Evi Timmerman
Recruiter
Timothy Hoolhorst
Oprichter & Directeur
Sophie de Jager
Coach
Babette de Kuijper
Junior AccountManager